.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس نبود

خورشيدي مي‌گويد داماد احمدي‌نژاد بودن براي او باعث ايجاد فرصت‌ها و بعضا محدوديت‌هايي شده و بر اين نکته تاكيد دارد كه براي احمدي‌نژاد اصل، نظام و انقلاب است و او نسبت به منسوبين خود سخت‌گيري ويژه‌اي دارد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از جهان مهدي خورشيدي در حال حاضر در كنار طبابت، دبيري شوراي مشاورين رييس‌جمهور را بر عهده دارد و قرار است اين شورا را با ابلاغيه‌ جديدي كه رييس‌جمهور آن را اعلام كرده، فعال‌تر كند.

بركناري ۱۴ نفر از مشاوران رييس‌جمهور سياسي نبود

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران به تشريح آخرين وضعيت مشاوران رييس‌جمهور و بررسي تحولات اخير كشورهاي عربي - آفريقايي پرداخت.

وي در پاسخ به سوالي در مورد بركناري ۱۴ نفر از مشاوران رييس‌جمهور و اين‌كه اين امر با بازتاب‌هاي متفاوتي در جامعه روبرو شده و برخي آن را سياسي مي‌دانستند، به ايسنا گفت: اين بركناري سياسي نبود و بنا به تشخيص رييس‌جمهور اين امر صورت گرفت.

وي با بيان اين‌كه افراد بركنار شده افرادي زحمت‌كش، متدين و جزء دوستان خوب ما بوده و هستند در پاسخ به اين سوال كه آيا اين افراد به خاطر ناكارآمدي بركنار شدند، گفت: ناكارآمدي دليل اين امر نبود، آقاي رييس‌جمهور درصدد بودند كه فكر جديدي را در شوراي مشاوران ايجاد و اين شورا را از حالت ايستايي خارج كنند و اين امر مستلزم ايجاد تغييراتي در اين شورا بود.

خورشيدي با بيان اين‌كه تركيب جديد مشاوران رييس‌جمهور به زودي مشخص خواهد شد، گفت: اكنون رييس‌جمهور حدود ۱۵ مشاور دارد و اين منهاي ۱۴ نفري است كه بركنار شدند.

وي در پاسخ به اين سوال كه شما سياسي بودن اين مساله را رد مي‌كنيد ولي از سوي ديگر در ليست كساني كه بركنار شده بودند نام افرادي چون چمران نيز وجود داشت( در صورتي كه چمران جزء مشاوران رييس‌جمهور نبود) گفت: اين يک عدم هماهنگي رسانه‌ها با دبيرخانه بود که باعث شد به جاي اطلاع‌گيري درست افکار عمومي از اخبار اين موضوع بازار شايعات داغ شود.

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور افزود: برخي از كساني كه در ليست مشاوراني بودند كه بركنار شدند جزء همكاران و برخي از آن‌ها از نزديكان قديمي رييس‌جمهور بودند ولي رييس‌جمهور تصميم گرفتند كه اين تغيير را ايجاد كنند و با توجه به نياز جديد اين گروه، افراد جديدي وارد مجموعه شوند و اين تغييرات است نه برکناري.

رييس‌جمهور معروف به خارج كردن سيستم اجرايي كشور از حالت ايستايي است

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره خارج كردن مشاوره از شغل تشريفاتي به شغلي فعال به ايسنا گفت: آقاي رييس‌جمهور به اين‌كه سيستم اجرايي كشور را از حالت ايستايي خارج كرده و متحرك و فعال‌تر كنند معروفند و با توجه به تحولاتي كه در جامعه صورت مي‌گيرد نياز است كه در اين بخش نيز تحولات ايجاد شود و فعاليت‌هاي گسترده‌تري انجام شود.

تيم مشاوران موتور فعاليت دبيرخانه شوراي مشاورين هستند

وي با اشاره به ابلاغيه رييس‌جمهور در مورد فعاليت مشاوران گفت: ايشان در ابلاغيه خود بر اهميت مشاوران تخصصي و فني تاكيد كردند و از طرف ديگر بر اهميت ايجاد بانك اطلاعاتي اهتمام داشتند.

خورشيدي با اشاره به مزاياي ايجاد بانك اطلاعاتي در دبيرخانه شوراي مشاورين گفت: تيم مشاوران موتور فعاليت دبيرخانه شوراي مشاورين هستند و وقتي كه رييس‌جمهور پيگيري امري را به اين دبيرخانه مي‌سپارد موضوع در كميته‌هاي اين دبيرخانه مورد بررسي قرار مي‌گيرد، افرادي از دولت و كارشناسان براي بررسي موضوع دعوت مي‌شوند، اسناد لازم جمع‌آوري مي‌شود، بحث‌هاي فني و لازم صورت مي‌گيرد و بعد از اينكه مباحث پخته شد نظر نهايي شورا توسط دبير شورا در اختيار رييس‌جمهور قرار مي‌گيرد.

وي افزود: در برخي مواقع نيز اين دبيرخانه موضوعاتي را به رييس‌جمهور پيشنهاد مي‌دهد كه در مورد آن تحقيق كند و بعد از اين‌كه رييس‌جمهور آن را پذيرفتند و ابلاغ كردند كار شورا شروع مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه دبيرخانه شوراي مشاورين در همه حيطه‌هاي كاري وارد مي‌شود، گفت: در برخي مواقع رييس‌جمهور فردي را به عنوان مشاور عام خود انتخاب مي‌كند و برخي از اوقات نيز يك فرد را مشاوري در يك امر تخصصي قرار مي‌دهد.

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور با اشاره به اختيارات رييس‌جمهور در انتخاب مشاورين گفت: طبق ابلاغيه جديد رييس‌جمهور، همه مشاورين رييس‌جمهور و همچنين نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در ساختار شوراي مشاورين قرار مي‌گيرند و اين كار شوراي مشاورين را سنگين‌تر مي‌كند.

وي در پاسخ به اين سوال ‌كه آيا افرادي مانند مشايي يا بقايي كه نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در برخي از مناطق هستند جزء اين شورا قرار مي‌گيرند، گفت: بله همين طور است.

وي با بيان اين‌كه ساختار تشكيلاتي شوراي مشاوران تغيير کرده است و ساختار تشكيلاتي جديد هم توسط رييس‌جمهور ابلاغ شده، گفت: در ساختار جديد كارگروه‌هايي قرار مي‌گيرند و ما پيشنهاد چند كارگروه را داده‌ايم و تصميم نهايي به زودي از سوي رييس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.

خورشيدي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با رد اين‌كه گروه مشاوران جوان با مشاورين رييس‌جمهور به صورت موازي فعاليت مي‌كنند، گفت: در واقع گروه مشاوران جوان، نماينده‌اي در شوراي مشاورين دارند و رييس اين گروه در دبيرخانه شوراي مشاورين عضويت دارد.

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور افزود: در اين كارگروه‌ها كه در شورا تشكيل مي‌شود معاونين رييس‌جمهور، برخي از معاونين وزراء، كارشناسان و نمايندگان ديگر قوا نيز حضور خواهند داشت و به صورت تخصصي نظرات خود را در مورد موضوعات تخصصي ارائه مي‌دهند.

وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا در مورد آخرين موضوعي كه در جلسه شوراي مشاوران به صورت جدي مطرح و مورد پيگيري قرار گرفت، گفت: آخرين موضوعي كه با حضور دكتر فروزنده و تركيب قديم شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت بحث انتقال جمعيت از تهران بود و بعد از برگزاري جلسات كارشناسي نتيجه اين بررسي را به رييس‌جمهور ارائه كرديم.

خطاب نامه رييس‌جمهور نمايندگان مجلس نبودند بلكه كسان ديگري بودند

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالي در مورد نامه اخير رييس‌جمهور به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: خطاب اين نامه نمايندگان مجلس نبودند در واقع خطاب رييس‌جمهور كسان ديگري بودند.

وي با اشاره به اختيارات رييس‌جمهور در قانون اساسي گفت: قانون اساسي ميثاق ملي ماست و پاي آن خون هزاران شهيد ريخته شده و جانفشاني‌هاي زيادي شد تا اين اتفاق بيفتد.

برخي مي‌خواهند اختيارات رييس‌جمهور را محدود كنند

وي با اشاره به اين‌كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مترقي و نماد مردم سالاري ديني است، گفت: در قانون اساسي اختياراتي براي رييس‌جمهور در نظر گرفته شده است ولي گويي برخي مي‌خواهند اين اختيارات را كنترل يا محدود كنند كه خود اين خلاف قانون است و برخي از افراد و نهادها نمي‌توانند با تصميمات خود، اختيارات رييس‌جمهور را كاهش دهند و يا كم و زياد كنند. تغيير در قانون اساسي و رفراندوم در آن بايد بر اساس دستور مقام معظم رهبري صورت بگيرد.

رييس‌جمهور تشخيص داده كه حضورش در جلسات مجمع تشخيص مصلحت ثمري ندارد

خورشيدي با اشاره به اختلاف ايجاد شده بين دولت و مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام در ارتباط با بحث بانك مركزي و در پاسخ به اين سوال كه چرا رييس‌جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت حضور پيدا نمي‌كنند، گفت: اين تصميم شخصي رييس‌جمهور است و ايشان اين تشخيص را داده‌اند كه اين حضور ثمري ندارد.

نبايد از حالا فضاي كشور را انتخاباتي كنيم

اين کارشناس سياسي در بخش ديگري از گفت‌وگو با ايسنا در مورد انتخابات مجلس هشتم و اين‌كه آيا به نظر وي اصولگرايان حامي دولت ليستي متفاوت ارائه خواهند داد يا همراه با ديگر اصولگرايان خواهند بود، گفت: حدود يك سال ديگر به انتخابات مجلس هشتم باقي مانده و به نظر من ما نبايد از حالا فضاي كشور را اين‌گونه انتخاباتي كنيم؛ چراكه ممكن است به روند فعاليت‌ها در كشور آسيب برساند.

وي با اشاره به ديدارهاي رييس‌جمهور با تعدادي از اصولگرايان در راستاي ايجاد وحدت در اين جريان گفت: از همين حالا نمي‌توان فضاي سال آينده را پيش‌بيني كرد ولي رييس‌جمهور در راستاي ايجاد وحدت در جريان اصولگرا جلساتي را برگزار كرده‌اند.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به تحولات اخيري كه در برخي از كشورهاي عربي - آفريقايي صورت گرفته، گفت: اين اتفاقات نشان مي‌دهد كه مردم اين كشورها به بلوغ فكري رسيده و عليه ديكتاتورها قيام كردند.

خورشيدي افزود: با توجه به اين تحولات به نظر مي‌رسد خاورميانه جديدي شكل خواهد گرفت و اين اتفاقات در راستاي صدور انديشه‌هاي انقلاب اسلامي است. اين خاورميانه جديد با محوريت ايران و انديشه جمهوري اسلامي ايران ايجاد خواهد شد.

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور با اشاره به حمايت‌هاي مسوولان كشور مصر از جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي گفت: مصر يكي از بزرگترين هم‌پيمانان اسرائيل است و مسوولان مصري با حمايت‌هايي كه از رژيم صهيونيستي انجام دادند باعث سرخوردگي ملت‌شان شده‌اند.

وي ادامه داد: در جريان اين تحولات مردم اين كشورها بايد هوشيار باشند كه برخي از افراد و كشورها نخواهند در راستاي تحقق اهداف‌شان از اين تحولات سوء استفاده كنند. قيام مردم مصر برگرفته از انديشه‌هاي امام و انقلاب اسلامي است و مي‌بينيم كه محور شعارهاي آن‌ها "الله اكبر" و "لا اله الا الله" است.

موفقيت در اجراي هدفمندي يارانه‌ها بيانگر بي‌معنا بودن تحريم‌هاست

خورشيدي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به سوالي در مورد تحريم‌هاي صورت گرفته از سوي كشورهاي غربي عليه ايران و مذاكرات ايران با گروه ۱+۵ و نتايج اين مذاكرات از نظر وي، گفت: تهديد و تحريم براي جمهوري اسلامي ايران مبحث تازه‌اي نيست و از همان آغاز پيروزي انقلاب اسلامي ايران غربي‌ها براي شكست دادن اين نهضت اقدام به وضع تحريم‌ها و تهديدها كردند و اكنون نيز اوج تحريم‌ها را مشاهده مي‌كنيم ولي دولت با اين وجود موفق شده كه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را به خوبي اجرا كند.

وي ادامه داد: آن‌ها دوست داشتند كه در پس اجراي اين قانون نارضايتي‌هايي در كشورمان ايجاد شود ولي مردم ما با هوشياري از اجراي اين قانون حمايت كردند و در واقع اين قانون كه بزرگترين جراحي اقتصادي كشور است در زماني صورت مي‌گيرد كه اين تحريم‌ها وجود دارد و موفقيت اجراي آن بيانگر اين موضوع است كه تحريم براي ما معنايي ندارد.

خورشيدي با اشاره به شيوه‌هاي تبليغاتي غرب عليه ايران و ترور دانشمندان هسته‌يي ايران گفت: در واقع اين اقدامات باعث مي‌شود كه ملت ما بيدارتر و هوشيار‌تر باشد.

غربي‌ها در حال از دست دادن فرصت‌هاي خود هستند

وي در ادامه با اشاره به مذاكرات ايران در ژنو و استانبول گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده كه در مورد حقوق اساسي خود گفت‌وگو نمي‌كند و اين گفت‌وگوها بايد در مورد مسائل جهاني و مصالح مشترك صورت بگيرد.

وي با بيان اين‌كه غربي‌ها در حال از دست دادن فرصت‌هاي خود هستند، گفت: اين دوران گذشته است كه برخي فكر كنند حاكمان دنيا هستند و فقط آن‌ها در عالم تصميم‌گيري مي‌كنند، حركتي كه در بين كشورها صورت گرفته بيانگر اين است كه تصور آن‌ها اشتباه است و اين نظام سلطه از بين خواهد رفت و كشورهاي غربي و آمريكايي كشورهايي هستند در كنار كشورهاي ديگر.

دبير شوراي مشاورين رييس‌جمهور با اشاره به ناتواني غربي‌ها در مديريت مسائل جهاني گفت: اگر آن‌ها خيلي زيرک بودند مبارك را در مصر نجات مي‌دادند.

وي با بيان اين‌كه اصول سياست خارجي كشور را مقام معظم رهبري مشخص مي‌كنند، گفت: بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري سه اصل عزت، مصلحت و حكمت در سياست خارجي ما اهميت ويژه‌اي دارد و جمهوري اسلامي در نشست ژنو و استانبول نظرات خود را به صورت مقتدرانه و بر اساس اين اصول بيان كرد.

رييس‌جمهور نسبت به منسوبين خود سخت‌گيري جدي دارند

خورشيدي دبير شوراي شاورين رييس‌جمهور كه در حال حاضر پزشک عمومي است و طبابت نيز انجام مي‌دهد، در بخشي ديگر از اين گفت‌وگو اظهار كرد: داماد احمدي‌نژاد بودن فرصت‌ها و محدوديت‌هايي را ايجاد مي‌كند، با توجه به اين‌كه آقاي رييس‌جمهور نسبت به منسوبين خود سخت‌گيري جدي دارند.

وي با بيان اين‌كه طبيعي است كه برخي از كارها را رييس‌جمهور به افراد امين خود بسپارند، گفت: البته نه هر اميني بلكه اميني كه از عهده كار برآيد. براي آقاي احمدي‌نژاد اصل مهم نظام و انقلاب است و در اين ارتباط تاكيد و حساسيت ويژه دارند، حتماً مي‌دانيد نزديکاني وجود داشته‌اند که خلاف نظر ايشان عمل کرده‌اند و از دايره خارج شده‌اند، چون اصل براي ايشان نظام و انقلاب است./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.